iMac vs. MacBook Pro

Jag har världens beslutsångest just nu. Jag behöver nämligen en ny dator, eftersom att jag haft min MacBook Pro i sisådär fyra år och den börjar bli extremt seg. Eller ja, den har varit seg ett bra tag men nu börjar det bli för mycket. Kan knappt öppna iPhoto, Photoshop eller andra tunga program utan att datorn låser sig eller bli olidligt seg. Så, jag har bestämt mig för att köpa en ny dator (hejdå skatteåterbäringen, snyft), men har svårt att bestämma mig för om jag vill ha en iMac eller en ny MacBook Pro. Fördelen med iMac är att den är snabbare, har mycket större skärm och det känns som att den helt enkelt är ganska så perfekt till det jag behöver använda datorn till. Nackdelen är såklart att den är stationär och står där den står. Men jag tänker att måste jag ha med mig dator någonstans så har jag ju faktiskt min gamla MacBook Pro ändå. Å andra sidan lär jag inte bli hemma så jättelänge till eftersom att jag tar studenten om ett år och vill ut i världen efter det, och då kanske det är onödigt mycket med pengar att lägga på något man inte kommer kunna använda hur länge som helst. Så om jag då köper en ny MacBook Pro istället så behöver jag ju inte tänka på det eftersom att jag kan ha med mig den överallt. Tufft val och jag är sämst på att välja. Hjälp mig!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0