Mitt nya projekt: 5 km

Jag försöker införa lite positiva förändringar i mitt liv, jag behöver få ut lite av allt det negativa och in med mer positiv energi. Mycket handlar om att ändra mitt tankesätt, men en annan stor del är att ändra på mina vanor. Mitt nya projekt är att lära mig springa! Jag är fast besluten om att kunna springa fem kilometer utan att stanna om några veckor. Så nu blir det regelbunden löpträning blandat med lite styrka och ett och annat pass på gymmet. Jag hittade ett program på internet som är tre dagar i veckan och man kör intervaller, så i början går man fem minuter och springer en, går fem, springer en och ja, ni fattar, och med tiden minskar man gåtiden och ökar springtiden. Det är meningen att när man är klar med programmet efter tolv veckor så ska man antingen kunna springa fem kilometer eller trettio minuter utan att pausa. Mamma och jag tänkte börja med vecka ett idag, men när vi väl var ute i spåret insåg vi att vi mer låg på vecka tre, fyra vilket kändes superkul, för det visar ju att även om min träning varit oregelbunden den här terminen på grund av att jag varit sjuk och så, så har den ändå gett lite resultat. Konditionen ligger liksom inte helt på noll i alla fall. Det tog oss väl 25 minuter att ta oss runt 2,5 km, vilket i och för sig är väldigt långsamt, men det hade för det första gått snabbare om jag inte fått ont i benhinnorna och för det andra fokuserar jag inte på tiden nu, utan det är först och främst att lära sig springa lite längre sträckor och sedan när jag väl nått fem kilometer då jobba på att förbättra tiden! Min poäng var att det känns super att vara igång och så snart som möjligt ska jag skaffa mig ett par ordentliga springskor så att jag förhoppningsvis slipper få så panikont i vad jag antar är benhinnorna (får ont typ fram på smalbenet).
 
 
När jag kom hem körde jag lite styrka med fokus på armar. Sedan blev det en lång, varm dusch. Mamma och jag köpte lite body scrub, lotion och duschtvål på Kicks häromdagen så jag unnade mig själv lite minispa. Det är sådant man ska belöna sig med när man varit duktig, sådant som får kroppen att må ännu bättre! Produkterna skulle i alla fall lukta lemon curd, så nu luktar hela jag som en citronpaj. Dessutom är jag len som en bäbisrumpa. Passade på att måla naglarna också med ett nagellack jag fick från Sephora när jag jobbade. Glittrigt och fint! Nu ska jag se på Kärlek över Atlanten (haha älskar såna töntiga program) och sedan ska jag krypa ner i sängen och sova. Sov så gott så hörs vi i morgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0