A fresh start

När det var dags för 2013 att avlösa 2012 var jag, precis som så himla många andra, redo och peppad att få lite av en nystart. För det är ju lite så nyår känns varje år, som en chans att ändra på det man alltid velat ändra på, ta tag i de där sakerna man alltid sagt att man ska ta tag i och helt enkelt göra lite av en renovering av sig själv och sitt liv. 2013 skulle bli mitt år, jag skulle ta det med storm. Men alltså, mitt 2013 fick inte alls den kickstart jag ville. Första veckan eller så spenderade jag med influensan i sängen och sedan dess har jag mått lite sådär halvdåligt hela tiden. Får feber var och varannan vecka, har kännt mig trött, matt och orkeslös. Samtidigt har jag bara kännt mig mer och mer stressad eftersom jag hamnat efter både i skolan och med träningen. Och ju mer jag stressat, desto oftare känns det som att jag blivit sjuk. De senaste veckorna har det kännts som om att jag gått på någon sorts reservenergi och i fredags kväll tog den bara pangbom helt slut och jag kunde inte sluta gråta. Över vad vet jag inte riktigt, kanske över allt och ingenting på samma gång. Det var lite som att allt jag tryckt undan hela året bara vällde ut.
 
Så insåg jag, att jag inte behöver ett nytt år för att få en nystart. Jag behöver bara bestämma mig för att nu är det banne mig slut och sedan ändra på det som behöver ändras. För en nystart behöver jag verkligen. Jag behöver börja ta hand om mig själv lite bättre, sluta ställa så höga krav på mig själv, stressa ner och stanna upp. Ta några djupa andetag och ta en sak i taget, en dag i taget. Så nu försöker jag göra en liten renovering av mitt liv. Ut med det dåliga, in med det bra.
 
Bloggen fick hänga med på ett hörn också. Först tänkte jag att jag skulle ta en liten paus från den, fast sedan tänkte jag att det ju var roligare om den också kunde få sin egna lilla renovering. Jag tog bort alla inlägg och började pyssla på en ny design och tänkte att det får bli färdigt när det blir färdigt, jag börjar blogga igen när jag känner för det. Det får ta den tid det tar. Fast när jag väl satt igång blev jag helt plötsligt sugen på att blogga igen och ja, den får helt enkelt vara ännu en liten del av alla förändringar jag försöker göra i livet just nu.
 
Så, från och med nu kommer bloggen förhoppningsvis bli sitt gamla positiva, glada jag igen. Precis som jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0