BAM!

Känner mig riktigt, riktigt grym! Utmanade mig själv till max på flera sätt idag på gymmet. För det första så var det en utmaning att bara våga prova på inte bara ett, utan två för mig helt nya pass! Och sedan att fysiskt orka genomföra det hela också, snacka om utmaning. Har halkat efter med träningen alldeles för mycket på senaste tiden så kondisen är definitivt inte på topp, men nu är det verkligen dags att komma igång igen. Har absolut inga ursäkter längre, det är ju sommarlov och jag har all tid i världen.
 
Hur som helst, tillbaks till passen! Först så provade vi något jag velat testa väldigt, väldigt länge, nämligen spinning. Och till min förvåning var det inte så hemskt som jag föreställt mig. Hade liksom inställningen att det skulle vara sjukt bra träning (anledningen till att jag velat prova) men oändligt tråkigt och bara jobbigt. Fast så var det ju inte. Skulle till och med kunna gå så långt att påstå att det var roligt. Dessutom, vilken träning! Kände mig rätt död i kroppen efter de 45 minutrarna som passet varade. Hade dock kunnat pressa lite, lite mer, men eftersom det var första gången blev det mycket fokus på att förstå tekniken, inställningar och allt det där, komma in i det hela. Sammanfattningsvis så kommer jag definitivt fortsätta gå på spinning regelbundet, önskar bara att rumpan inte gjort så förbannat ont efteråt, haha. Efter spinningpasset var det inte en enda minuts vila utan direkt över till ett pass som hette CXWORX, ett pass som skulle kombinera core och crossfitövningar. Hm, inte riktigt min grej. Kanske något att göra någon gång då och då, men inget som kommer att bli en del av min regelbundna träning. Tror att det var lite för tufft för mig i nuläget också. Men, man vet ju inte förens man provat!
 
Åh, är så himla nöjd! Nu jäklar ska jag komma igång med träningen igen! Har levt allt annat än hälsosamt veckan i Teneriffa och det kändes riktigt skönt att ställa om till hälsosam kost och ordentlig träning idag. Nu gäller det bara att hålla motivationen uppe!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0