Frustration

Idag har jag spenderat dagen i sängen, med ett huvud som snurrar, ben som knappt bär och en mage som krampar så fort jag försöker äta. Är med andra ord sjuk, igen. När ska detta ta slut? Jag har spenderat större delen av vårterminen i sängen och jag är så trött på det. Vill bli frisk nu. Vill ha energi till att plugga ikapp i skolan, till att ta långa promenader i vårsolen, till att vara glad och positiv, till att orka dricka vin med vänner på fredagskvällar som denna. På måndag ska jag förhoppningsvis till en ny doktor, eftersom att han jag går till nu bara säger att det är virusinfektioner hela tiden utan att ens lyssna och att det enda jag kan göra är att vila, fast jag såklart inte har tid till att vila om jag bara är sjuk hela tiden och alla måsten bara blir fler och fler. Han bara kikar lite i halsen och lyssnar på mina lungor och sänger att jag blir frisk när det blir vår, för då är man ute mycket mer och då är det inte lika lätt att få nya virusinfektioner, och sedan får jag snällt gå och betala mina 200 kr. Jag känner mig så frustrerad och irriterad. Inte bara på dumma doktorer som inte lyssnar, på orättvisa lärare som inte tar sig tid att förstå, på allt som bara går fel hela tiden, utan mest frustrerad blir jag på mig själv för att jag är så lättirriterad, negativ och tråkig. Har ingen energi och inget tålamod och jag hatar, hatar, hatar det för det är verkligen inte sån jag är. Nej, usch. Får det att låta som att hela livet är hopplöst, men riktigt så illa är det ju inte. Jag är bara så himla trött. Så himla trött.
 
Dagens utsikt, vill ut i det fina vädret ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0