Stress, stress och mera stress

Det är sjukt vad jag är stressad just nu! Måste lära mig hantera det bättre, stanna upp och andas lite också. Det är bara så mycket jag måste göra och så mycket jag vill göra på en och samma gång och det är svårt att få tiden att räcka till ibland. Eftersom att jag bytte program i mitten av höstterminen och vi läser alla ämnen i block (alltså, hälften av ämnena första hälften av ht och första hälften av vt, resten av ämnena andra halvan av ht och andra halvan av vt, om ni förstår vad jag menar), så det blir väldigt intensivt och det innebär också att jag missade första halvan av kurserna vi läser nu. Med andra ord, mycket att ta igen. Jag har dessutom lite från ettan att catcha upp på eftersom programupplägget var annorluna då och så har jag varit sjuk och därmed, ännu mer att ta igen. Närmre bestämt, sex stora prov, två viktiga projekt och två inlämningar att ta igen. Ganska så mycket, ja. Men det är bara att bita ihop, ta sig igenom det och försöka njuta av vardagen på samma gång. Inte så lätt, men jag jobbar på att bli bättre.
 
Idag hade jag och Johanna sex timmar att plugga självständigt, eftersom att resten av klassen håller på med ett projekt och vi istället får lite lektionstimmar till att ta ikapp det vi behöver. Att sitta sex timmar själv och fokusera är inte lätt, så det blev kanske lite för många pauser. Men i morgon har vi bestämt att då jäklar sätter vi igång på riktigt. Fick jobba självständigt på svenskan också, så det var förresten inte sex timmar, utan nästan åtta om man räknar med lunch. Och efter det hade vi idrott där klättring stod på schemat. Kul, men sjukt jobbigt och lite (väldigt) läskigt. Alltid kul att prova på någonting nytt i alla fall!
 
Hoppas ni får en rolig onsdagskväll, lill-lördag och allt, själv spenderar jag den i mjukisbyxor och mystofflorna, 27 olika skolböcker och självklart Grey´s Anatomy som avslutning! Känner migränen smyga sig på, så jag ska nog stänga ner bloggen och trycka i mig lite tabletter och vila innan jag tar tag i allt.
 
En bild från klättringen idag och så jag just nu, spenderar kvällen i en filt, så himla frusen (och vadå trött och sliten?!) 

Kommentarer
Postat av: Hanna

När jag måste plugga och känner att jag inte riktigt orkar eller att det är för mycket att göra så brukar jag köra på timer. Sätt klockan på 25 minuter, jobba effektivt och pausa sen i 5 minuter, efter fyra sådana "pass" så brukar jag ta en lite längre paus. Funkar superbra och man håller sig relativt pigg i hjärnan:)

2013-03-06 @ 19:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0