att kunna göra precis vad man vill

Idag är första dagen på riktigt, riktigt länge som jag har vaknat upp med känslan av att jag kan göra precis vad jag vill. Ingen skola, inga läxor, inga prov att plugga till. Jag skickade in den sista uppgiften för tvåan klockan ett i natt. När jag vaknade mig idag kände jag mig minst hundra kilo lättare, vilken enorm tyngd som lyfts från mina axlar. Jag har fem lediga dagar framför mig nu. Jag tänker spendera dom med att göra allt det där jag älskar men som jag inte hunnit med på så himla länge. Fota, redigera bilder och pyssla med alla fotoalbum och påbörjade projekt, göra fint på rummet och sätta upp alla fotoramar jag köpt, spela gitarr tills fingrarna gör ont, plinka på pianot och sjunga för full hals, läsa ikapp alla mysiga tidningar som ligger på hög och väntar, se ikapp game of thrones (spännande!!) i sängen med min fina kille, ta ett glas vin på någon uteservering med fina vänner kanske, träna och ta promenader i det fina sommarvädret. Åh, vad det ska bli bra. I helgen ska vi kanske ut med båten också, bästa som finns! Kanske till och med blir ett dopp i havet, vem vet... Och det är exakt en vecka tills sommarlovet börjar, hur underbart är inte det?! Och tretton dagar tills jag och min fina kille åker till Göteborg ett par dagar. Det kommer bli helt fantastiskt. Bo på mysigt hotell, äta massor av frukostbuffé, Liseberg, The Hives... Jag som inte varit i Göteborg sedan jag var sex ungefär är hur taggad som helst. Ja, jag har helt enkelt inte bara några fantastiska dagar framför mig utan ett par fantastiska månader att spendera precis hur jag vill. Ska inte ens jobba, för jag kände att jag behövde ett riktigt ordentligt sommarlov. Livet leker just nu, hoppas ni har det lika bra! Nu ska jag ut och njuta av solen på balkongen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0