so much to do, so little time

Jag har ett berg av saker som måste bli klart nu innan betygen sätts, så bloggen är inte direkt prio ett just nu. Håll ut någon vecka till, sedan är betygen satta och jag kan äntligen andas ut och ha tid för annat än läxor och skola. Fick i alla fall A på min analys av Låt den rätte komma in som jag panikskrev i söndags kväll, score! Jag skrev om hur författaren, John Ajvide Lindqvist använder sig av språket i boken för att skapa spänning och om hans unika skrivstil. För er som inte läst boken, gör det! Är helt såld på hur fantastiskt han skriver. Och för att citera omdömet av min lärare "Du behandlar svenska språket nästan lika bra som Ajvide Lindqvist". Känns som ett helt okej resultat. Nu är det bara att fortsätta att kötta och få in allting så kanske betygen blir helt okej ändå, trots allt. Det här läsåret har varit allt annat än lätt för mig, med programbyte i mitten av höstterminen och massor av frånvaro på grund av sjukdom och kurser från ettan att ta igen själv och ja, mycket stress men nu är det bara att fortsätta kämpa på i någon vecka till. Kan ju inte snubbla precis innan mållinjen. Nästa termin ska jag se till att ligga ett steg före redan från början istället för tio efter.
 
Hur som helst. Ska ta det lite lugnt en stund, sedan ska jag skriva klart min skräcknovell och läsa lite Ledarskap och Organisation. Ikväll blir det mys med min fina kille. Perfekt, särskilt eftersom jag sov tre timmar inatt och är allt annat än partysugen haha.
 
Favoritbrallorna är på, kände att jag behövde liva upp en grå dag som denna med lite färgsprakande galaxer på benen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0